Vezércikk

Andor

Magyar Nemzet 2012. február 23., csütörtök 00:01
Ez már nem vicc, itt már vérre megy a játék. Az sem volt kevés, ami eddig történt, hogy a jó hírünkkel, nemzetközi megítélésünkkel szórakoztak Strasbourgban és Brüsszelben. Most viszont a nekünk járó támogatások kerültek terítékre, létfontosságú pénzösszegek, amelyek megvonása az ország jövőjét veszélyezteti.

Ez már nem a szokásos lejárató kampány, rémhírterjesztés és fenyegetőzés. Az unió végrehajtó szerve, az Európai Bizottság átlépte tegnap a Rubicont. Olyan döntést hozott, amely a magyar polgárok mindennapjait érintheti. Ezek után nehezen hihető, hogy Brüsszelben tényleg csak az Orbán-kabinet térdre kényszerítéséről van szó. Kínpadra vonnának itt mindenkit, meggyőződéstől és világnézettől, kormánypártiságtól és ellenzékiségtől függetlenül.

A szocialisták nem segítik elő olyan uniós lépések megszületését, amelyek a támogatások felfüggesztésével járnak, és a magyar embereket rosszul érintik – védekezett felháborodottan a minap Tabajdi Csaba uniós képviselő, amikor kiderült, hogy a mi baloldali képviselőink tevékenyen közreműködtek a hazánkat elítélő uniós parlamenti állásfoglalás összeállításában. Tegnap óta biztosan tudjuk, hogy Tabajdi megállapítása nem állta meg a helyét. Nehezen hihető ugyanis, hogy az Európai Bizottság eleddig példátlan döntésében nem játszott szerepet a Strasbourgban született, vörös-zöld többségi ítélet. Ne felejtsük el, hogy ez az állásfoglalás előfutára volt a tegnap történteknek, hiszen kilátásba helyezte egy olyan eljárást elindítását, amely végső soron a támogatások felfüggesztésével járhat. Akkor hát miről is van szó? Arról, hogy Tabajdi és a hazai uniós szocialista delegáció most már kihátrálna abból, amit okozott, de késő: még tegnapelőtt kiadott „lehető leghatározottabb tiltakozásuk” a várható brüsszeli következmények ellen épp azt árulja el, hogy igenis közük van az egészhez. Segítettek felgyújtani az otthont, amelyben élnek, és most a tűzoltásban jeleskednének.

Megköszönhetjük a közreműködését annak a kommunista múltú biztosnak is, aki a Gyurcsány-kormány javaslatára került az Európai Bizottságba. Andor Lászlónak ugyan beosztásából adódóan tilos nemzeti érdekek szerint szavaznia, de talán a lelkiismeretére – ha van neki ilyen – hallgathatott volna. Az elképesztő összegeket kereső és majdan ugyanilyen nyugellátásra jogosult foglalkoztatási biztos távol tartotta magát a tegnapi döntéstől, és egy budapesti konferencián múlatta a nekünk oly drága időt. S ha már Magyarország sorsa nem érdekelte, az már igazán kötelességtudóvá tehette volna, hogy olyan határozatnál kellett nélkülözni az ellenérveit, amely az uniós szocialista képviselők szerint is igazságtalan, és a „magyar önkormányzatokat, a magyar embereket és a magyar vállalkozókat” bünteti. S természetesen az Andor László által oly féltett uniós foglalkoztatásra is kihat. Ennek ismeretében különösen elképesztő a biztos nyilatkozata, mert Andor László hallgathatott volna, de megszólalt: s büszkén közölte, hogy méltányosnak tartja a bizottság döntését. Ez azt jelenti, hogy – feladatával és hivatásával szemben – támogatja, hogy állások szűnjenek meg, és még több munkanélküli legyen ebben az országban.

Vajon milyen emberek ülnek a brüsszeli döntéshozó testületben? Lelketlen bürokraták, akik most élvezik, hogy valódi hatalmat kaptak, ráadásul pont a magyar elnökség ideje alatt. Meg olyanok, akik nemrég még jövendőmondókra és asztrológusokra támaszkodva adtak tanácsokat. De most sem ártana belenézniük a kristálygömbbe, amelyik egy olyan Európát mutat, amelynek vezetése semmibe veszi az uniós polgárokat.

Hozzászólások

  1. katalin 2012. március 03., szombat 13:03
    Érdemes Andor interjúját meghallgatni Az Este-ben (febr. 21, rögtön az első téma). Pár nappal az előtt, hogy kimondták volna, hogy alkalmazni fogják a szankciót M.o ellen még azt mondja, hogy egy EU biztos ilyen esetben igenis hogy tud tenni az országáért. Azt nem tette hozzá, hogy de ő nem fog.
  2. baksuss 2012. február 28., kedd 19:47
    azért szeretném tudni, hogy ha megvonják a támogatások egy részét, akkor M.O. befizetéseit i8s csökkentheti? mivel a tagországok befizetéseit osszák vissza a szegényebb tagok közt. ha már nem vagyunk méltók a pénzükre , akkor miért vagyunk méltók befizetni?
  3. oncogito_ 2012. február 26., 19:15
    ... azt hiszem ezt egyelőre kifelejtették az alkotmányból, de bízom benne, hogy pótolják...
  4. oncogito_ 2012. február 26., 19:14
    Innen már csak egy lépés az, hogy ők határozzák meg, hogy ki a kommcsi.
    Mint ahogy annak idején Hitlerék határozták meg, hogy ki a zsidó...
  5. nanehogymá! 2012. február 26., 19:13
    oncogito_2012. február 26., 18:30:"Érdekes, hogy senkinek nincs véleménye, miért is védi a Fidesz a nagyvezírrel az élen a kommunista ügynököket? ;-)"

    Mert az ő komcsijaik azok jó komcsik, csak a másik oldal komcsijai nem jó komcsik..., és nanehogymá az ő komcsijaik is besározódjanak!
  6. oncogito_ 2012. február 26., 18:30
    Érdekes, hogy senkinek nincs véleménye, miért is védi a Fidesz a nagyvezírrel az élen a kommunista ügynököket? ;-)
    A "kommunista" mindenki másra szitokszó, de a saját múltjukra nem vonatkozik, igaz...? ;-)
  7. basatu 2012. február 26., 08:00
    n
    Re nanehogymá Sok tekintetbe egyetértek veled ebben a kérdésben,de én nem szívesen levelezgetek a moderátorokkal,mert sok esetben csak meddő szócséplés lenne.
  8. nanehogymá! 2012. február 25., szombat 23:42
    basatu,2012. február 25., szombat 21:44

    Jó tanács: arra viszont ügyelj, hogy a sajtoskiflis szenátorasszonyról miként kommentelsz..., a múltkor - amúgy teljesen szalonképesen - csak annyit írtam, hogy elhasználódott, és ezért kérjen cserét..., nos úgy kipattintottak egy napos eltiltással, hogy csak úgy pislogtam.., gondolom, valakinek a lieblingje lehet itt, és ezért megsértődött rám.., na mindegy.
    Összességében azért még mindig ezerszer jobb, és toleránsabb hely, mint a NOL, akikhez már akkor sem térnék vissza soha többé, ha egy hónapig mindennap virágcsokorral kérnének bocsánatot tőlem, amiért kitiltottak onnét (a kis bohócmajom nol-os Modi)...
  9. nanehogymá! 2012. február 25., szombat 23:08
    basatu,2012. február 25., szombat 21:44

    Ez a kettősség valóban tettenérhető, de a magam részéről nem vélelmezek ebben szándékos rosszhiszeműséget a Modi részéről, inkább csak figyelmetlenséget, vagy hiányosságot a működésükben.
    Az érthető, ha kényesek a jó hírük védelmében arra, hogy cenzúrát kiáltunk, mikor vélt, vagy valós ilyen sérelem ért bennünket, és főként akkor, ha valóban még a látszatát is el akarják kerülni ennek.

    Az a jelenség viszont, hogy néha engednek gusztustalan, alpári megnyilvánulásokat fentmaradni, szerintem inkább csak annak tudható be, hogy nincs kialakult metódusuk/apparátusuk/rendszerük arra, hogy minden kommentet elolvassanak, és értékeljenek ilyen szempontból. Nekem volt más pro és kontra élményem is e téren: egyszer tettem egy ilyet szóvá, és akkor szerencsém volt, mert a Modi épp arra járt, ahol a kommentem megjelent, és intézkedett, de volt olyan is, hogy hiába kértem a Modit konkrét hivatkozás alapján arra, hogy a "köcsögöző/buzizó/zsidózó/cigányozó" kommenteket törölje, nem volt reakció - szerintem akkor azért, mert nem követte a Modi azt a részt. Mindenesetre, ha moderálási gondod van, akkor a help-re elküldheted az észrevételeidet, szerintem reagálni fognak így, vagy úgy.
  10. basatu 2012. február 25., szombat 21:44
    Re nanehogymá! 02. 11:09 Erősen tiltakoznak ha az ember "cenzort" kiált!
    Egyébként a mocskolódó,személyeskedő,de orbán barát egyedeket nem cenzúrázzák!
  11. nanehogymá! 2012. február 25., szombat 18:47
    Bástyaelvtárs,2012. február 25., szombat 18:28

    Mi az, hogy a kettő egyenlő??? Sokat ittál Bástyaelvtárs, és egy helyett kettőt látsz?!?
  12. Bástyaelvtárs 2012. február 25., szombat 18:28
    Amit Andor László tett, arra nincs mentség. Amit Oszkó Péter tett a Malév kapcsán, arra sincs.
    Hogy a felelősségüket hogyan lehet szerencsétlen Schmitt Pálra tolni, az nem teljesen világos, kedves nanehogymá/saller3D (a kettő egyenlő)
  13. nanehogymá! 2012. február 25., szombat 15:39
    nanehogymá!,2012. február 25., szombat 11:09

    Visszavonom a lenti mószerolásomat, mert a kedves Modi visszatette a tévesen kimoderált - Plagi bácsiról szóló - kommentemet.
    Köszi, rendes Modi vagy!
  14. oncogito_ 2012. február 25., szombat 12:29
    Milyen érdekes, hogy a Fidesz védi a kommunista ügynököket. Vajon miért?
    A belinkelt cikknél megnézhető név szerint, hogy kik szavaztak nemmel a feltárásra - a nagyvezír is ott van ám köztük. :-)))

    http://index.hu/belfold/2012/02/25/megvedte_a_fidesz_a_kommunizmus_ugynokeit/
  15. oncogito_ 2012. február 25., szombat 11:20
    Nagy valószínűséggel a gyurcsány-gyűlölet szítása is abból fakad, nehogy emlékezzenek az emberek, hogy annak idején egy pártból indult mindkét jómadár. A kádár-rendszer óta minden hatalmon levő vette fel nyakra-főre a kölcsönöket.
    Azonban a kádár-rendszer alatt azért felépült a lerombolt ország, meg épült jónéhány olyasmi, amit máig használnak. Ma mit építettek a kölcsönökből a saját hatalmon kívül...?
  16. oncogito_ 2012. február 25., szombat 11:10
    Kanyamadar - Inkább te kapard elő azokat, akik a kádár-rendszer óta meggazdagodtak és hatalomhoz jutottak. Élén a mai fideszesekkel, mert a nagyvezírrel az élén az ő gyökereik is onnan erednek!

    Egyébként annak hiszel, akinek akarsz én meg attól vagyok független, amitől én akarok és ez nem hit, hanem ténykérdés.

    Az ország mindenkori kormánya meg ahogy Hofi mondja, akár a biciklinél - mindig keresztbe áll. A mindenkori kormány, akiknek a politika és a saját hatalom a fontos és nem az ország polgárainak a helyzete.

  17. nanehogymá! 2012. február 25., szombat 11:09
    basatu,2012. február 25., szombat 10:11: "Látom erősen aktivizálta magát a cenzor!"

    Ilyet sajnos én is tapasztalok mostanában a Modi részéről...
    A minap is, mikor a határtalan szellemességgel megírt udvarias üzenetemben bátorítottam távozásra Plagi bácsit, a stílus maximálisan komilfó volt (a moderálási elvek szellemében), mégis kipattintott a Modi, és amikor kértem, hogy mutasson rá, hogy a moderálási szabályok mely részébe ütköztem azzal, hogy egy feladatára méltatlanná vált közszereplőt elegáns stílusban melegebb éghajlatra küldtem, még válaszra sem méltatott... mondjuk ez még az enyhébb retorziója volt, mert az elmúlt két hét során többször is egynapos kiállításokat kaptam a piros lap felmutatásával...(na jó, volt olyan eset is, amikor azért megérdemeltem...)
  18. Kanyamadar 2012. február 25., szombat 09:53
    @oncogito_ 2012. február 24., péntek 16:30
    "A magánéletemben ezt azt jelenti, hogy nem veszek fel semmilyen hitelt/kölcsönt, nem veszem igénybe a banki szolgáltatásokat."

    Akkor kapard elő Kádárt és fizesse ő vissza az első részletet.

    "Ha kell a pénz, akkor gazsulálni kell, ez ilyen egyszerű."

    http://mno.hu/egyeb/van-e-mozgaster-hazank-szamara-1054814

    Ugye nem baj, ha inkább Boros Imrének hiszek?

    ui.: A hasonlataidnak meg véres a torka:
    Szabadságharcos és elnyomott - ha nem nyomnak el, mi ellen harcolunk?
  19. kabar 2012. február 25., szombat 04:11
    Egy kis jó hír. Nečas cseh kormányfö kijelentette, nem ért egyet az EU bizottság javaslatával és addig, amig nem lesz kész a magyar kölcségvetés csökkentésére a javaslat nem lehet a témában határozatot hozni.
  20. ovi.akivagyok 2012. február 24., péntek 21:04
    Az USA ugyan megközelíti az Európai Unió országainak összes GDP-jét,de nem éri azt el. Mégis vezeti a világot! A számok alapján Európát illetné a vezető szerep. Európát! Nem az önálló országokat, azok egyenként nem képesek erre, hanem az egységes Európát. Ennek lenne értelme.
    Ismétlem, nem akarok vitát nyitni, azért jó lenne, ha így is tudnánk gondolkozni... Mi (!) cca. 500millióan...
  21. tamas.baktay 2012. február 24., péntek 21:02
    Azt hittem,hogy itt más a hang,mint az fn-en! tabajdi, göncz kingus,andor hazaárulók. Tisztelettel kérem a magyarellenes tevékenységet vizsgáló bizottság felállítását, természetesen teljesen amerikai mintára! Lásd:amerika ellenes tevékenységet vizsgáló bizottság alá McCarthy szenátor! A kurvaanyát ennek a mocskos nyugati bandának,aki nekünk köszönheti,hogy életben maradt.Rájuk kellett volna engednünk a törököket, sőt segíteni nekik! Persze tombolhatok én itt,ez molyfing egyenértékű,de ha nincs elég magyar finesz kérjünk kölcsön ravaszságot a romáktól,sőt török helyett szabadítsuk rájuk őket!
  22. ovi.akivagyok 2012. február 24., péntek 20:58
    katalin 2012. február 24., péntek 17:48

    Nem szeretnék vitát nyitni abban a témában, hogy az Unió hasznos-e, vagy nem hasznos. Bürokrata, nagy képű, nemzetállam ellenes, stb., stb., vagy mi.
    Az IMF-ben való részvételt mutató számok azonban valóban mutatnak valamit. A szavazati arányokat több szempont befolyásolja, leginkább a "gazdasági súly" (GDP, GNP, de lakosságszám, terület, ki tudja mi még. Ezek és az új belépők miatt, rendszeresen módosítják is). Ez azt mutatja, hogy Európa gazdasági súlya a világban még ma is a legnagyobb. Tud ezzel élni Európa? A GDP szerinti rangsor így néz ki:
    1. USA
    2. Kína
    3. Japán
    4. Németország
    5. Franciaország
    6. Egyesült Királyság
    7. Olaszország
    8. Brazília
    9. India
    10. Kanada

    56. Magyarország (csak az érdekesség kedvéért)

    És szerintem ez lenne az értelme az egységes Európának. A meglévő gazdasági vezetést a valóságban is érvényesíteni. Ha lehet. Ha nem ez lebeg a résztvevők (szövetségesek?) szeme előtt,akkor nehéz...
  23. ovi.akivagyok 2012. február 24., péntek 20:39
    szárnyas 2012. február 24., péntek 18:08

    Nem nekem van igazam, így szól a törvény. Ezért.
  24. János Demeter 2012. február 24., péntek 19:27
    Na megint egy komcsi EU-biztos.Biztos jó ez nekünk?
  25. nanehogymá! 2012. február 24., péntek 18:20
    katalin,2012. február 24., péntek 14:20

    Bogaram (katica;-), az én nick-emről nem szeretnél egy komolyabb szóelemzést tartani? ;-)))
  26. szárnyas 2012. február 24., péntek 18:08
    ovi.akivagyok 2012. február 24., péntek 16:12
    Nem értek hozzá, és nem nézem meg.
    Mondjuk igazad van. Akkor miért a Miniszterelnök nevezte meg a MNB elnökének nevét? Mert mindigis a miniszterelnök nevezte meg!
  27. katalin 2012. február 24., péntek 17:48
    ovi.akivagyok
    2012. február 24., péntek 16:12

    Nagyon hasznos a link. Megdöbbentő az eu 30% részvétele.
  28. oncogito_ 2012. február 24., péntek 16:30
    Kanyamadar - én nem vagyok oda sem az Eu-ért, sem az IMF-ért, sem a bankokért.
    A magánéletemben ezt azt jelenti, hogy nem veszek fel semmilyen hitelt/kölcsönt, nem veszem igénybe a banki szolgáltatásokat. Tehát engem nem csapnak be, nem irányítanak, mert független vagyok tőle.
    Ez az egyetlen mód? Vili...?
    Ha kell a pénz, akkor gazsulálni kell, ez ilyen egyszerű.
    Ha nem akarok gazsulálni, akkor boldogulok magam, ahogy tudok.
    De fogd már fel, hogy nem lehet egyszerre valaki szabadságharcos (szűz) és elnyomott (kurva) egyszerre.

    Ha kell a pénz, dobja össze a tisztelt politikai elit és teremtse elő, ami kell. Vagy saját zsebből (visszaadva a lopottat jobb- és baloldalról egyaránt) vagy tarháljon.
    Egyik sem kellemes, de a kettő között pad alá esni a teljes csőd.
    Ez ilyen tisztán egyszerű, minden más csak csapda.
  29. ovi.akivagyok 2012. február 24., péntek 16:12
    szárnyas 2012. február 24., péntek 11:11

    Nem tudok mást mondani csak azt, hogy nézd meg a 2011. évi CCVIII. törvényt a Magyar Nemzeti Bankról, valamint nézd meg az Unió honlapját (www.europa.eu). Ha találsz olyan §-t, jogszabályt, bekezdést, pontot, bármit ami az általad leírtaknak felel meg, kérlek oszd meg velünk.

    Más:

    Kanyamadar 2012. február 24., péntek 12:24

    Az IMF (Az ENSZ intézménye!) általad említett tagországainak szavazati súlyai:
    Oroszország: 2,39%
    Kína: 3.81%
    Venezuela: 1,09%
    Románia: 0,44%
    Görögország: 0,47%
    Csak érdekességképpen:
    Egyesült Államok: 16,75%
    Magyarország: 0,44%
    Európai Unió: több, mint 30%
    (forrás: www.imf.org)
    Fenti adatok ismeretében, mit jelent a "Az IMF - amelynek főbb részvényesei között Kína, Oroszország és Venezuela is szerepel" kitétel?
  30. katalin 2012. február 24., péntek 16:01
    @Kanyamadar 2012. február 24., péntek 12:24
    @Rasdi2
    „ Az EU nyomást gyakorol Magyarországra, hogy kössünk szerződést
    az IMF-el.”

    Hála istennek végre valaki! Ezt próbálom hónapok óta elmagyarázni!!! De senki sem érti, még Rasdi2 sem! Az eu csak asszisztál az IMF-nek. Az egész IMF szerződés arra megy ki, hogy a bankadót eltöröljük

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!